Wybierz zawód

The file ///wyszukiwarka/wybierz_zawod_left.php cannot be included!
It does not exist or is not readable.
Wokół matury
Na maturze z polskiego może być Mickiewicz Drukuj Poleć znajomemu
Na maturze z polskiego będzie Mickiewicz?!Wiosna pod znakiem egzaminów trwa w najlepsze. Zakończyły się testy dla szóstoklasistów, za sobą mamy egzamin gimnazjalny, a już 4 maja startuje matura. Czy temat rozprawki na egzaminie gimnazjalnym może nam zasugerować co będzie na maturze z polskiego?

Czytaj całość
 
Egzamin pierwszy z najważniejszych Drukuj Poleć znajomemu
Egzamin pierwszy z najważniejszychMinęła studniówka, z wielkim hukiem, czas ucieka i matura coraz bliżej - tak co roku przypominają Czerwone Gitary o egzaminie wprowadzającym w dorosłe życie. Bal studniówkowy to miły początek trudnego okresu stresu i nauki. Warto nakreślić sobie plan działania i skrupulatnie go wypełniać. Po miesiącach wysiłku czeka nagroda, dobrze zdany egzamin to bilet na wymarzone studia.

Czytaj całość
 
Jak się robi maturę? Drukuj Poleć znajomemu

Jak się robi maturę?Rozwiązanie zadań z arkusza egzaminacyjnego zajmuje najdłużej trzy godziny. Przygotowanie go – co najmniej dwa lata. Zanim wszystkie arkusze egzaminacyjne trafią na waszą maturę, przechodzą przez ręce wielu ludzi przez kilka lat. Cały ten proces podlega ścisłym procedurom, które mają zapewnić nie tylko przygotowanie najlepszych arkuszy, ale także zachowanie ich tajności, gwarantujących pomyślne przeprowadzenie matury.

Czytaj całość
 
Matura jest lustrem Drukuj Poleć znajomemu

Matura jest lustremO tym, jaki obraz młodego pokolenia pokazuje egzamin maturalny i dlaczego warto pracować solidnie i samodzielnie, mówi Katarzyna Hall, Minister Edukacji Narodowej.

Czytaj całość
 
Ramy odniesienia Drukuj Poleć znajomemu

Ramy odniesienia Ramy kwalifikacji zawodowych są jeszcze dość mglistym pojęciem, zwłaszcza dla przyszłych studentów, którzy za jakieś pięć lat będą kończyli uczelnię z takim dokumentem. Jakie są powody ich tworzenia?
Gdyby wcześniej nie powstała idea europejskich ram kwalifikacji zawodowych, to powinniśmy na swój użytek krajowy to wymyślić. Dziś jest nam bardzo potrzebne zdanie sobie sprawy, czego i w jakim zakresie jesteśmy w stanie nauczyć poszczególne grupy studentów. Dziś studenci nie stanowią jednolitej pod względem uzdolnień grupy, tak jak było przez wiele lat, kiedy kształciliśmy 10 proc. najzdolniejszej młodzieży i można było, nie popełniając dużego błędu założyć, że mają zbliżony poziom uzdolnień.

Czytaj całość
 
Spór o olimpiady Drukuj Poleć znajomemu

Spór o olimpiadyZ jednej strony mamy utalentowanych młodych ludzi, który czekają na swoją szansę, ogromny potencjał społecznego zaangażowania nauczycieli i środowisk akademickich, z drugiej cięcia budżetowe, bezduszne paragrafy i zbiurokratyzowane procedury dotyczące organizacji olimpiad uczniowskich.

Czytaj całość
 
O maturze 2010 - na chwilę przed premierą Drukuj Poleć znajomemu
Artykuł pochodzi z Informatora dla Maturzystów Edycja wiosenna 2010

O maturze 2010 - na chwilę przed premierąRozmowa z prof. Krzysztofem Konarzewskim, Dyrektorem Centralnej Komisji Egzaminacyjnej 
Jesteśmy bogatsi o nowe fakty, które dostarczyły wyniki próbnej matury z matematyki tegorocznych maturzystów. Jak można opisać ich przygotowanie do matury z matematyki?
Generalna próba kostiumowa wypadła nie najlepiej, ale premiera nie będzie odwołana i nie zmienimy wymagań. Mówię to z pełną powagą. Pewnie dałoby się jeszcze bardziej uprościć egzamin, ale byłoby to kłamstwo o krótkich nóżkach. Wszyscy chcemy znać prawdę, dowiedzieć się, na co stać ten pionierski rocznik licealistów. Nie będziemy manipulować poziomem trudności, to by było niepoważne. Ale wierzę w efekt mobilizacji, próba z matematyki przeprowadzona była w takim czasie, żeby jeszcze był czas na systematyczną pracę.

Czytaj całość
 
Bądźcie idealistami Drukuj Poleć znajomemu
W niżu wygrywają uczelnie publiczne

Bądźcie idealistamiRadzi prof. Katarzyna Chałasińska-Macukow, rektor Uniwersytetu Warszawskiego, przewodnicząca Konferencji Rektorów Akademickich Szkół Polskich 
Rodzicom dzisiejszych maturzystów było – paradoksalnie – łatwiej: studia ustawiały życie nie tylko na następne 5 lat, ale właściwie aż do emerytury. Dziś studia nie chronią przed bezrobociem, nie są nawet
ucieczką przed wojskiem. Zatem, Pani Profesor – po co studiować?

Czytaj całość
 
Egzamin w tonacji D-dur Drukuj Poleć znajomemu

Egzamin w tonacji D-durMarta Kowalczyk - maturzystka 2010, artystyczna dusza niewspółczeœnie zakochana w muzyce klasycznej. Uczennica Ogólnokształcącej Szkoły Muzycznej im. Z. Brzewskiego w Warszawie, przekonuje, że nawet w klasie maturalnej można znaleŸć czas na rozwijanie własnych pasji.
Szostakowicz, Prokofiev, Mozart i oczywiœcie Bach - wymienia Marta zapytana o ulubionych kompozytorów. - Chętnie gram też Brahmsa.

Czytaj całość
 
Wierzę w efekt mobilizacji Drukuj Poleć znajomemu

Wierzę w efekt mobilizacjiRozmowa z prof. Krzysztofem Konarzewskim,  dyrektorem Centralnej Komisji Egzaminacyjnej

Maturzyści 2010 mają szczęście czy pecha?

Maturzyści mają szczęście, ponieważ po raz pierwszy system wybrał za nich. Wybór zawsze jest trudny, zwłaszcza taki: wybrać matematykę na maturze czy nie wybrać? Teraz już nie mają takich rozterek, pozostaje tylko nauka.  

Czytaj całość